חדשות

הכירו את אחיו הצעיר של ג'ואי: DJIN, הארנק החכם

לאחר שהצליחו מעבר למשוער במיזם הראשון שלהם, שבו גייסו יותר מחצי מיליון ש"ח במימון המונים והביאו לעולם את התיק JOEY, היזמים מכים שנית. מתברר שהרעב להמציא את הגלגל מחדש לא פסק, והם המשיכו לתור בסביבתם מוצרים הדורשים שינוי תפיסה חשיבתי. התוצאה: DJIN, ארנק שלא נראה כמו ארנק.

3 ביולי 2017

DJIN: הוא לא נראה כמו ארנק, אבל הוא בהחלט ארנק

DJIN הוא "מיני-ארנק" שנראה כמו קופסה קטנטנה ואלגנטית במיוחד, ומציג שימושיות גבוהה לכל החפצים שאמורים להיכנס לארנק: מפתחות, מטבעות, שטרות, כרטיסי אשראי ואפילו מגירה קטנה לכרטיס זיכרון. כדי להוסיף אלמנט של ביטחון למוצר, הוא כולל גם כרטיס RFID למניעת גניבה אלקטרונית.

יונתן אלדובי, אחד היזמים שמאחורי JOEY ו-DJIN ומנכ"ל החברה המפתחת אותם, הוא סטודנט במרכז האקדמי שלם שסיים זה עתה את לימודיו לקראת תואר בלימודים הומניסטיים. אלדובי בחר להשיק את קמפיין מימון ההמונים של DJIN במועדון הסטודנטים של המרכז האקדמי שלם.

האווירה בערב ההשקה הייתה חמימה. אל האירוע הגיעו כמה עשרות משתתפים, שכללו בני משפחה, חברים ומשקיעים, שהתרגשו מאוד בעת הספירה לאחור לקראת השקת הקמפיין בקיקסטארטר. יחד עם הקונפטי שנורה עם הזנקת הקמפיין, השתחרר לו הלחץ והחיוך נמרח על פני היזמים כשהקהל מוחא כפיים.

הסרטון הקצבי שהפיקו היזמים לקראת ההשקה שודר, המשתתפים כבר החלו להצטרף למיזם ולדווח עליו ברשתות החברתיות, ואז התפנו המשתתפים אל בר הפירות והירקות. ניצלנו את הזמן כדי לשוחח עם יונתן אלדובי, אחד היזמים.

מהלך ההרצאה

"מימון המונים הוא רק דרך לגייס כספים, זו מהפכה צרכנית חברתית"

יונתן, אחרי שלב גיוס ההמונים – יש גם מכירות?

בהחלט. יש כיום יש 15 נקודות מכירה בעולם, ביניהן ארה"ב, סינגפור והונג קונג, וכמובן יש אתר שבו ניתן לרכוש את מוצרי החברה.

אבל הבסיס של החברה יושב כאן, בישראל, נכון?

נכון מאוד. החברה יושבת בירושלים, לא רחוק מכאן – בתלפיות, ברחוב התנופה. כאן נעשים כל שלבי הייצור והעיצוב.

את האירוע בחרתם לעשות כאן, במוסד האקדמי שבו אתה לומד. מדוע?

המוצר הראשון שלנו, התיק JOEY, נולד מתוך מחשבה של סטודנט שצריך לסחוב מחשב, כמה ספרים, קופסת אוכל ולפעמים כמה בגדים לדרך. את תהליך העיצוב והייצור עברתי בזמן הלימודים שלי כאן. בנוסף, יש כאן במרכז האקדמי שלם את "היזמייה", שבה מסייעים לסטודנטים לפתח יזמות חברתית או עסקית במקביל ללימודים, כך שזה מרגיש לי טבעי לערוך כאן את ערב השקה של המוצר השני שלנו.

קהל בהשקה

לכאורה, מדעי הרוח ויזמות עסקית – לא ממש מתחברים.

אני מאמין שלימודים הומניסטיים תורמים לך כאדם בכל תחום שבו אתה עוסק. בעיניי לא נכון להסתכל על מימון המונים כעל משהו טכני שעוזר לגייס כספים, אלא להבין שיש כאן דבר הרבה יותר עמוק: סוג של מהפכה צרכנית חברתית שבה כל אדם יכול להחליט מה חשוב לו, לקדם ולתמוך בו. בנוסף, אחד מהמסלולים כאן הוא המזרח התיכון והאסלאם, ובמסגרתו לומדים ערבית. נעזרתי בידע הזה, שפתח לי אופציה לחקור את עולם המימון בארצות ערב. כיום יש לנו לקוחות מהמפרץ וממדינות ערביות נוספות שכל כך אהבו את התיק עד כדי התעלמות מארץ הייצור שלו.

מתוכננים עוד מוצרים בהמשך?

אנחנו עובדים על כמה מוצרים: תיק מחשב, תיק צד קטן ואלגנטי ועוד. מה שמאפיין את כל המוצרים שלנו זה הייחודיות שלהם גם בפן העיצובי וגם במחשבה על הפרטים הקטנים, הצרכים וחומרי הגלם. אני אישית גם איש של עבודת ידיים ואוהב להתעסק עם חומרים.

מה הרגע שאתה נוצר מכל התהליך שעברת עם המוצרים האלה?

השמחה הכי גדולה שלי היא לראות מישהו שאני לא מכיר משתמש במוצרים שלי. למשל, פעם מישהו בשדה התעופה בניו יורק אמר לי: "היי, הג'ואי שלך פתוח", או אופנוען שחתך אותי בכביש בצורה מסוכנת וכשרציתי לנזוף בו וראיתי איזה תיק יש לו מה שיצא לי מהפה היה "אחלה תיק יש לך".

בדרך החוצה תפסנו את אפרת מיכמן, מעצבת המוצר, ושאלנו אותה על העיצוב הייחודי של JOEY DJIN, אך אפרת טענה שהיא טובה ביותר בעיצוב מאשר במילים. עם זאת, חילצנו ממנה התייחסות קצרה: "קו העיצוב שלי הוא נקי ואלגנטי ובלי קישוטים. אני לא אוהבת קישוטים שמודבקים על דברים. העיצוב צריך להיות אחיד ונקי".

אם גם אתם אהבתם את JOEY והתלהבתם מהסרטון של DJIN, הנה דף המוצר בקיקסטארטר. ונתראה ביזמות הבאה.

 

מתעניינים בלימודים בשלם? נשמח לדבר

רוצים ללמוד במחזור הבא של המרכז האקדמי שלם? מלאו טופס וניצור אתכם קשר לגבי היום מיון הקרוב.