אודותהסגל

ד"ר חי איתן כהן ינרוג'ק

התוכנית ללימודי אסטרטגיה, דיפלומטיה וביטחון

ד''ר חי איתן כהן ינרוג'ק הינו חוקר טורקיה המודרנית במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון ובמרכז משה דיין לחקר המזרח התיכון ואפריקה באוניברסיטת תל אביב. ד''ר כהן ינרוג'ק קיבל את הדוקטורט שלו מבית הספר להיסטוריה של אוניברסיטת תל אביב וכיום משמש כמרצה באותו המוסד וגם במרכז האקדמי שלם בירושלים.

לצד ההוראה, ד''ר כהן ינרוג'ק מכהן כעורך הירחון Turkeyscope: Insights on Turkish Affairs שבהוצאת אוניברסיטת תל אביב. בשנת 2015 הוא זכה במלגת דן דוד בקטגוריית "העבר".

בספטמבר 2022 יצא לאור ספרו The Evolution of the Turkish School Textbooks from Atatürk to Erdoğan בהוצאת Lexington Books, Rowman & Littlefield.

פרטי התקשרות

פרסומים נבחרים

ספר

The Evolution of the Turkish School Textbooks from Ataturk to Erdogan (London, Lexington Books, Rowman & Littlefield, 2022)

פרקים בספרים

"In the Footsteps of my Childhood Dream," in Rıfat Bali (Ed.), This is My New Homeland Life Stories of Turkish Jewish Immigrants" (Istanbul, Libra, 2016)

"Kitapların kızı'nın"’ Hikayesi: İda (Sason) Sarfetti,"​ in Rıfat Bali (Ed.), Meçhul Yahudiler Ansiklopedisi (Istanbul, Libra, 2016)

"Harcanmış bir vatan şairinin hikayesi: Siyon Kohen Yanarocak",​ in Rıfat Bali (Ed.) Meçhul Yahudiler Ansiklopedisi (Istanbul, Libra, 2016)

“A Tale of Political Consciousness: The Rise of a Nonviolent Kurdish Political Movement in Turkey,” in Ofra Bengio (Ed.), Kurdish Awakening: Nation Building in a Fragmented Homeland (Austin, Texas University Press, 2014), pp. 137-154

“Gezi Park: From ‘Father State’ to Custodianship,” in Brandon Friedman and Bruce Maddy Weitzman (Eds.),  Inglorious Revolutions: State Cohesion in the Middle East after the Arab Spring (Tel Aviv, Tel Aviv University Press, 2014) pp. 327-337

מאמרים שפיטים בכתבי עת אקדמיים

“The Role of the Official Ceremonies and Hidden Curriculum on Atatürkism's Socialization and Indoctrination in Turkish Schools (1980-2002),” Journal of Turkish Studies (Taylor & Francis), 25:5 (2024), pp. 937–961. https://doi.org/10.1080/14683849.2024.2374327

“The Portrayal of Jews and Israel in Turkish School Textbooks,” The Journal of the Middle East and Africa (2019). DOI:10.1080/21520844.2019.1585702

“Turkish Staatsvolk vs. Kurdish Identity: Denial of the Kurds in the Turkish School Textbooks,” Journal of the Middle East and Africa, 7:4 (2016), pp. 405-419. DOI: 10.1080/21520844.2016.1239176

“Casting Off the Shackles of Libya’s Arab-Middle Eastern Foreign Policy: A Unique Case of Rapprochement with non-Arab Turkey (1970s–2011),” The Journal of North African Studies (Routledge – Taylor & Francis) (October 2012). Co-authored with Yehudit Ronen

“Atatürk & Erdoğan: Islam's Impact on Turkish Nationalism,” International Review of Turkish Studies (July 2011)