כתיבה אינה רק אמצעי ביטוי, אלא מיומנות נדרשת להובלת שינוי

פיתוח יכולת הביטוי בכתב הוא אחת ממטרות הלימודים במרכז האקדמי שלם. לצורך זה ישתתפו הסטודנטים במהלך הסמסטר הראשון בקורס כתיבה עיונית ואקדמית שיכשיר אותם ביסודות הכתיבה הטובה: גיבוש רעיון, תכנון מבנה, פיתוח טיעון, כתיבת פסקאות מסוגים שונים, סגנון וניסוח.

הדרך היחידה המוכיחה בעקביות את יעילותה בכל הנוגע לרכישת מיומנויות כתיבה היא לכתוב הרבה, לכתוב לעתים קרובות, לקבל משוב מפורט, וליישם את הנלמד מן המשוב. המרכז האקדמי שלם מאמץ גישה שהלכה והשתגרה באוניברסיטות אמריקניות בעשורים האחרונים – “כתיבה לאורכה ולרוחבה של תכנית הלימודים” (“writing across the curriculum”). פירוש הדבר הוא שתלמידים ישתתפו במספר רב של קורסים “עתירי-כתיבה”, בתחומים מתחומי דעת שונים, ויידרשו לכתוב בכל אחד מהם כ-20 עמודים, תוך שהם נעזרים לעתים קרובות במשובים מקיפים שיספקו להם חברי הסגל.

כדי לתמוך בתהליך הכתיבה, מפעיל המרכז האקדמי שלם מרכז כתיבה בדגם המקובל באוניברסיטאות המובילות בארה”ב. בראש מרכז הכתיבה עומד מומחה לכתיבה בעל דוקטורט, אליו יצטרפו תומכי כתיבה שיהיו זמינים לסטודנטים לאורך כל שעות הפעילות בקמפוס.

מרכז הכתיבה מספק תמיכה וליווי לתהליכי הכתיבה בכל שלב. העבודה בו היא פרטנית ובסדנאות. תומכי הכתיבה מעניקים משוב ומציעים אסטרטגיות לשיפור תהליך הכתיבה החל משלב סיעור המוחות ועד לטיוטה הסופית.

ראש מרכז הכתיבה: ד”ר אבי גרפינקל